Resumé bjuder ofta på intressant läsning, såväl irriterande som inspirerande och insiktsfulla. Till de senare hör Carin Fredlunds inlägg kring värdet av kreativ reklam, något som jag förresten har berört i tidigare inlägg. Bland annat citerar hon Joakim Örnstig på Philips TV som förklarade att det förekommit, att han under sin karriär som marknadschef vänt i dörren när han kommit in på en byrå med väggarna fulla av guldägg. “Att ha ett Guldägg är väl inget problem. Det är klart att det finns byråer som vinner och som är duktiga, men som marknadschef vill jag ha en byrå som verkligen bryr sig om kunden. Därför ska jag inte välja en byrå som är så pass stor att de har tio Guldägg på väggen”, tyckte han. Då är det väl tur att han aldrig har gått genom dörren på Forsman & Bodenfors eller för den delen “saliga” Brindfors (Inte nuvarande upplaga, förstås) eller Hall & Cederqvist vars väggar bågnade under allehanda utmärkelser för kreativitet samtidigt som de hade några av Sveriges största och mest kräsna reklamköpare som uppdragsgivare (SAS, IKEA, Volvo, Arla för att bara nämna några). Jag rekommendera alla att läsa  Carin Fredlunds inlägg liksom hennes egen blogg Nota Bene.