Från Aktsam till Östgöta Correspondenten.

Entrepenör, affärsutvecklare, marknads-, kommunikations- och varumärkestrateg, reklamman – det är några etiketter man kan sätta på mig. Under åren har jag haft nöjet att arbeta med en salig blandning av företag, organisationer, produkter och tjänster. Några av de mest kända kan du se härunder. Min roll i dessa har varierat: utveckling av nya affärsområden för SBAB, strategisk marknads- och kommunikationsrådgivning för IFS och SAAB Aerospace, ompositionering och omprofilering, inklusive varumärkesutveckling, för EFG, Svenska Hem, Storebro och Thermia samt en total omgörning av livsmedelsavdelningen på NK, där uppdraget omfattade allt från översyn av sortiment, rekrytering och utbildning av personal, butiksinredning, prissättning och “vanlig” marknadsföring. Jag var till och med gästkock i NKs demonstrationskök när den ordinarie kocken med kort varsel fått förhinder. Där emellan har jag också hunnit med en hel del reklam. Idag är jag en så kallad egenföretagare men har samarbeten med några av landets skarpaste hjärnor, till exempel inom e-handel och övergång från traditionell marknadsföring till digital.